ACNE

Kan fortfarande inte fatta det. Jag är fortfarande i extas. Jag måste berätta.

Idag efter skolan skulle jag åka och hämta en påse på söder åt en släkting. Så efter att ha irrat runt på söder och hittat butiken där påsen fanns så var det så fint väder så det vore en skam att bara åka hem direkt. Så jag tog min väska och min påse och gick runt där på södermalm och bara njöt. 
Gick in i flera små secondhand butiker. Dom finns överallt. Runt varje hörn. För en secondhandlover som jag så är det här himlen.

Efter ett tag när jag bestämde mig att det nästan var dags och gå hem så gick jag förbi ett stort glasfönster med helt underbara kläder inuti. Jag tänkte att det var ännu en secondhand affär, så jag tänkte att jag kanske kommer ut härifrån med en kasse i handen. När jag kommer in och börjar "bläddra" bland kläderna så inser jag att tagen ACNE återkommer. På varenda plagg. Först trodde jag bara att den här butiken hade ovanligt många ACNE-kläder. Sen insåg jag vad det var för butik jag hade sett. Jag befann mig, helt omedvetet, i ACNE studios på söder i stockholm. Jag slutade andas. Jag blinkade flera gånger. Jag trodde jag drömde.

Jag återfår sinnet när en av expediterna säger "tjena, hur är läget?". Jag mumlar fram ett "bra tack". Jag börjar titta runt och inser att det här är kärlek i textilform. Jag provar en helt underbar klänning som jag har bestämt att jag ska ha på balen. Jag måste bara spara pengar först.

Senare när jag motvilligt lämnar tillbaka klänningen och ska gå ut ur butiken och hem. Då ser jag den. Mina drömmars klänning. Jag har sett den på catwalken, i ELLE och nu här. Mitt framför ögonen på mig. Jag vänder på klacken och går tillbaka in och ber att få prova den. Och den är helt.jävla.underbar. Det vackraste jag sett. Ord kan inte beskriva mina känslor för det här plagget. Det är helt otroligt. Jag kände mig som ett barn som precis vaknat på sin födelsedag. Jag älskar den där klänningen.


Mobilbilderna gör inte klänningen rättvisa alls. Kvaliteten på bilderna är en skam för klänningen. Ni måste se den för att förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0