Silver streets

Jag längtar efter: Fler vackra höstpromenader i krispigt kall luft, klarblå himmel och sol. Min klass som jag inte träffat sen i fredags. Nattliga smskonversationer där man är astrött men vill inte somna. Han kan ju hinna svara.

Jag är ledsen över: att jag är så liten och hjälplös i den här världen. att jag måste somna själv varje natt. att jag inte är speciell på ett sätt så folk minns mig.

Jag äter helst: frukost i frankrike. med tanken att snart, snart sitter jag på metron mot montmarte..

Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning: Hur mitt liv ser ut efter sommaren 2015.

Det finaste jag vet: musik som berör en ända in i hjärteroten. ljudet av piano. filmen midnight in paris. rosor. doften av hans parfym. folk som vågar sticka ut. mina vänner. min släkt. farfar. bon iver. all time low. och så therapy såklart.

Jag läser: Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket av Gunnar Ardelius

Jag är galet stressad över: Matteprovet nästa vecka.

Jag lyssnar helst på: fint pianospel, vackra texter, urban cone, mumford and sons, all time low och folk som har vettiga åsikter. .

Jag drömmer om: Att se alla dom artister jag inte sett än. Att bo i en liten takvåning i Paris, kunna flytande franska och köpa snittblommor varje söndag på torget. Att flytta hemifrån. Att bli något bra och inte meningslöst när jag blir äldre. (tog den här listan på Ebba men tänker inte ändra det här svaret då det endå skulle bli exakt samma)

Jag blir nostalgisk av: Gamla foton och historier som folk berättar.

Kommentarer
Postat av: emelie

Fin lista! Och gud vad härligt det vore att bo i Paris och köpa snittblommor varje söndag, underbart.

2012-11-09 @ 15:12:49
URL: http://emelierut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0