elva-frågor-utmaningen

Blev utmanad av Fatima i den roligaste bloggrejen som går runt just nu. Den går ut på att man svarar på dom elva frågor man fått, man utmanar elva nya personer, och ger dom elva frågor.

1. Om ni fick leva en låt, vilken skulle det vara?
Oj, beror lite på humör. Idag har det varit en blanding av Party Rock Anthem när man dansar fram på gatorna och känner sig på toppen av världen. För att senare bryta ihop totalt och gråta på pendeltåget till Kärlek är ett brev skickat tusen gånger av världens finaste Håkan hellström.
 
2. Vad är din absolut största & högsta dröm?
Att få bo i Paris, kunna cykla till jobbet en aprilmorgon under körsbärsblommen. Köpa några macarons till mitt morgonte och planera dagen i minsta detalj.

3. Beskriv hur du vill inreda din alldeles egna första lägenhet.
Haha oj, här behövs tid, men det är sånt nätter som denna är till för.
Den ska vara liten, med en svart metallsäng och färgglada kuddar. En garderob fast med så mycket kläder och skor att det liksom ligger utspritt över hela lägenheten i provisoriska lådor, hyllor och boxar.
 
Ett mysigt kök med ett stort fönster som är fyllt med blommor. Ett gammalt köksbord jag hittat på en loppis med några stolar. I Vardagsrummet finns ett giganstiskt fönster som man kan sitta i och se ut över stockholm i. Det finns ingen soffa, för det får inte plats i min lilla etta, sängen är soffan liksom. Högtalare som spelar Bo kaspers orkester. Det står lite ljus och tekoppar här och var. Taket är vitt och väggarna är fyllda med tavlor. I ett hörn står ett staffli som är kladdigt av färg.
Jag skulle kunna hålla på hela natten. Jag gör ett separat inlägg med bilder om det här. det var roligt.

4. Vem skulle du byta garderob med?
Flora. Utan tvekan.

5. Beskriv ditt drömbröllop.
Jag har en axelbandslös klänning med massa fluff. Den är enkel, men stor. Som en blandning av Wera Wang klänningen i Bröllopsduellen och Vivienne westwood klänningen i SATC. Jag gifter mig i ett slott, som bara andas historia och med marmortrappor och torn. Fast jag gifter mig inte i själva slottet. Själva vigseln sker utanför, i den blomstrande trädgården. Det är i slutet av maj och alla människor jag älskar sitter i stolarna och ser på när vi svär varandra evig kärlek. Jag har lockar i håret och ser ut som en prinsessa som förtjänar allt gott här i världen. Han håller min hand under hela vigseln och jag är den lyckligaste människan som andas. Jag lyssnar bara lite halvt på vad prästen säger, för jag är för uppslukad av ögonblicket. Sådär uppslukad och borta som bara jag kan bli.

6. Vilka länder i varje kontinent vill du besöka?
Asien: Indien
Sydamerika: Peru
Nordamerika: USA
Europa: Frankrike
Afrika: Sydafrika
Oceanien: New Zeeland

7. Vilken är din sämsta vana?
Jag gör saker större än vad dom är, och jag gör det med allt. Och det tar min energi när jag borde lägga den på viktigare saker.

8. Vad älskar du med dig själv?
Att jag kan få människor att le väldigt lätt.
 
9. Hur är & ser den perfekta pojk/flickvännen ut i dina ögon?

Som honom. Precis som honom.

10. Vilken kärlek tycker du är vackrast att läsa om i böcker?
Kärleken när personen har gått igenom så mycket, och verkligen förtjänar den där fina kärleken han/hon får. Att man får den där "ååååh aaw" känslan. Fattar ni?

11. Vilka 3 saker på din inköpslista ligger allra längst upp?
Balklänning
Oversize jeansjacka
Ny mascara (hehe)

Jag utmanar:
Safa, Elin, Emma, ElinMikaela, Mathilda, Ebba, Ellen, Nathalie, Erica, Erika

1. Om du fick vara en kändis för en dag, vem och varför?
2. Besriv den perfekta dagen, från att du vaknar till att ögonen sluts.
3. Favoritfilm och varför?
4. Om du fick gå i ett enda klädesplagg resten av livet, vilket?
5. Om du hade chansen att födas om på nytt i ett annat århundrade, vilket skulle det vara?
6. Strandsemester eller skidresa?
7. Om du hade chansen att få en miljon kronor, men priset var att en främling fick lida, skulle du ta miljonen?
8. Vem skulle du aldrig kunna leva utan?
9. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
10. Är du nöjd med ditt utseende, om inte vad skulle du vilja ändra?
11. Höst eller vår?

Kommentarer
Postat av: ebba

åhh vad kul! jag hakar på! skriver det inlägget så fort jag hinner :D ;*

2012-05-07 @ 19:25:15
URL: http://ebbalaagergren.blogg.se/
Postat av: Fatima

sv: gud. . . snacka om hopplöshet. . haha!

Jag gillar din högsta dröm. Jag & en kompis hade tänkt att ta oss jorden runt efter gymnasiet och då ska vi bo i Frankrike någon månad för franskans skull och Spanien någon månad då hon läser spanska ^^,

Jag vill verkligen bara att tiden ska gå.

2012-05-09 @ 21:42:50
URL: http://thefashiontist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0