Vegovecka

Har ett litet projekt/utmaning till mig själv den kommande veckan. Jag ska bara äta vegetariskt. Till en början var det mest som en utmaning för att se om jag klarade det men nu har jag läst på lite om vad det innebär och tanken på att äta kött nu känns absurd. Efter det jag läste så är det självklart. Jag tänker inte äta kycklingar som har stått sammanpressade och dödas efter en månad med trasiga ben och övergödd kropp. Eller en gris som har skurits upp i halspulsådern för att jag ska få min bacon. Nej, det är enligt mig fel.
Jag börjar idag. Och får se hur länge jag klarar. Hoppas ju på mer än min försöksvecka såklart.
Jag tycker ni kan läsa det här så förstår ni vad jag menar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0